Kommunikation i arbetslivet

 

Om kursen

En god kommunikation med och inom en arbetsgrupp främjar både medarbetarnas välbefinnande, samt förebygger uppkomsten av konflikter på arbetsplatsen. Medarbetare som mår bättre blir dessutom mer produktiva och effektiva, vilket leder till mer framgångsrika organisationer. Chefers och ledares kompetens inom kommunikation är i och med detta en viktig del för ett gott ledarskap.

Denna kurs går igenom grundläggande teoretisk kunskap både ifråga om det sociala samspelet människor emellan, konflikter och konflikthantering, och professionella samtal.

Kursen omfattar ca 15 timmar.

  • Du startar din kurs när du vill
  • Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon
  • Du avgör själv studietakten
  • Du studerar var du vill

Kursportalen

Du läser kursen på egen hand i vår kursportal, när det passar dig. Där finns allt material, skärminspelade föreläsningar, filmer, bilder från föreläsningarna och övningsuppgifter. Du har tillgång till kursen i ett år, från det att du har påbörjat den.

Support och frågor

Om du har frågor angående anmälan eller betalning når du oss enklast och snabbast genom att skicka ett mejl till support@academyonline.se 

Du kan också ringa vår växel 0775-54 40 00 och lämna ett meddelande så kontaktar vi dig.  

Om du har frågor om själva kursen och dess innehåll kan du maila till kursledarens mail som anges inne på kursen.

Betalning

Kursavgiften är 3 500 kr inkl. moms. Betalning i förskott.
I kursavgiften ingår

  • Skärminspelade föreläsningar och bilder
  • Övningsuppgifter
  • Kursintyg

Kursintyg

Du erhåller efter genomförd kurs ett intyg om du så önskar.

Recensioner

Vi är lyhörda för våra studenters omdömen. Efter genomförd kurs ber vi dig svara på en kort utvärdering, som ligger sist i menyn i kursportalen.


Kursskapare

Linda Aman
Mångårig erfarenhet av chefsarbete i stor internationell organisation
Masterexamen i HRM/HRD
Egenföretagare inom organisationsutveckling

Education Made Easy